Syksyn koulutuspäivät 2024

Syksyn koulutuspäivät pidetään 21.-22.9.2024

tutussa paikassa Annankadulla Helsingissä.

Kutsut jäsenille lähtivät 21.8.2024.

Luennoitsijoiksi saapuvat Julia Griffith FGA, DGA, EG Iso-Britanniasta, sekä Tom Stephan M.Sc., FGG, EG Saksasta. Koulutuspäivän aiheina on tällä kerralla synteettinen timantti, sekä berylli -ryhmän jalokivet. Koulutus pidetään englanniksi.

Julia Griffith FGA, DGA, EG

Tom Stephan M.Sc., FGG, EG

Päivien ohjelma on alustavasti seuraava:

Lauantai 21.9.

9.30 kokoontuminen

10-12 Luento Julia Griffith: Synthetic Diamonds.
Explore the intricate process of synthetic diamond production, uncovering the details of their growth, unique characteristics, and fascinating insights.

12-13 Lounas

13-15.30 Luento Tom Stephan: Gemstones of the beryl group: Characteristics and properties of beryls, their colour causes, history and formation, as well as origin determination.

klo 18.30 illallinen

Sunnuntai 22.9.

9.30 kokoontuminen

10-12 Workshop Tom Stephan: Treatments of beryls, synthetic beryls and imitations

12-13 Lounas

13-15.30 Workshop Julia Griffith: Testing Synthetic Diamonds.
Gain hands-on knowledge and expert tips for identifying synthetic diamonds, where you’ll learn to recognize a wide range of distinctive features. This lecture will provide practical guidance on various techniques, including observation, UV light reactions, and the use of screening tools.

15.30-16 Vuoden Gemmologi -kilpailu

Koulutuspäivien hinta on seuran jäsenille 60€ sisältäen koulutuksen, sekä lounaat.

Illalliskortti seuran jäsenille 60€.

Sitovat ilmoittautumiset 10.9. mennessä jäsenkirjeessä olevan linkin kautta.

Huom. Koulutuspäivien hinta ei  jäsenille 300€ ja illalliskortti 100€

Ei jäsenten ilmoittautumiset sähköpostitse hannamari.ruohomaki(a)gmail.com

Lisäksi tarvitsemme järjestelyihin apua. Tarpeena viisi henkeä keittiölle ajoittain avuksi, sekä kymmenen mikroskooppia. Mikäli voit olla mukana näissä, ilmoitathan vastaamalla jäsenkirjeeseen.

Ota omista välineistä mukaan ainakin pinsetit, luuppi ja puhdistusliina.

Toivottavasti näemme koulutuspäivillä!